Slagwerkgroep

De slagwerkgroep bestaat uit 17 slagwerkers. Zij repeteren op dinsdagavond in De Lèghe Polder. Naast het jaarlijkse buitenconcert in de zomer en het tweejaarlijks gezamenlijk concert met het orkest, nemen zij met regelmaat deel aan concerten met andere slagwerkgroepen. Elke twee jaar wordt er in het najaar een groots slagwerkconcert georganiseerd, waarbij steeds weer gestreefd wordt naar nieuwe uitdagingen en vernieuwingen.

De slagwerkgroep is opgericht als tamboerkorps, maar is in afgelopen jaren uitgegroeid tot een groep waarin niet alleen maar slagwerk klinkt. Zij hebben zich gericht op een repertoire met ook veel melodische klanken. Zo gebruiken zij onder andere de vibrafoon, xylofoon, klokkenspel, pauken, drums, toms, bongo’s, conga’s, temple blocks, djembè, snare/dof, bekkens, grote trom, tenor trom en diverse percussie instrumenten.

Repetities zijn op de dinsdagavond van 20:00 – 22:00 uur. U bent uiteraard van harte welkom tijdens de repetities of bij concerten om eens vrijblijvend kennis te komen maken met onze slagwerkgroep.

De slagwerkgroep staat sinds september 2022 onder leiding van Hans van de Moosdijk.