Historie

We doen onze best om de tijdlijn regelmatig bij te werken, toch kan het soms even duren voordat er zaken worden toegevoegd. Kijk ook op onze Facebookpagina’s voor activiteiten die hebben plaats gevonden.

2020

In 2020 ontstond er helaas de corona pandemie, waardoor alle geplande muzikale activiteiten afgelast moesten worden. Zowel de slagwerkgroep, als het orkest hebben toch iets gevonden om gezamenlijk bezig te kunnen zijn. Er zijn individuele film- en geluidsopnames gemaakt en deze zijn vervolgens samengevoegd tot digitale muziekstukken.

Hierdoor was het orkest o.a. toch aanwezig bij de digitale dodenherdenking op 4 mei.

2019

In mei 2019 heeft het Orkest i.s.m. een verteller en dansgroep de kindervoorstelling 'Peter en de Wolf' ten gehoren gebracht.

2015

In 2015 is onze vereniging gestart met een eigen muziekopleiding voor muzikanten op blaasinstrument en slagwerk. In samenwerking met de gemeente en de basisscholen is er een plan gemaakt voor gestructureerde muzieklessen binnen en buiten schooltijd.

Het orkest en de slagwerkgroep hebben een speciaal optreden verzorgt voor de vluchtelingen in kamp Heumensoord.

De slagwerkgroep heeft het roer omgegooid en richt zich op meer melodische muziek. Zij verrassen het publiek elke 2 jaar met een spetterende muziekshow genaamd BAM!

2014

In 2014 werd het 80-jarig jubileum van onze vereniging gevierd. Tijdens dit jubileumjaar zijn er diverse muzikale activiteiten en optredens georganiseerd. Het jaar werd afgesloten met een groots jubileumconcert op 14 maart 2015.

2012

Op zondag 1 april 2012 heeft het K en V Ensemble voor de laatste keer in de kerk gespeeld. Het ensemble had namelijk te weinig leden om verantwoord muziek te blijven maken.

In maart 2012 is besloten om de stichtingen ‘Torenklank’ en ‘Drieklank’ samen te voegen tot 1 stichting, genaamd ‘Samen K en V’.

2011

In 2011 en 2013 is er een muziekmarathon georganiseerd waarbij 12 uur non-stop muziek is gemaakt.